::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

02 Mac, 2009

Antara aku, Dia dan cinta



Aku..
Abdi yang dagang
Di sebuah tanah yang gersang
Menempuh jalan yang kelam
Bersama dosa semalam..


Dia..
Pemilik segala kejadian
Penuh angkuh dengan kehebatan
Tiada lawan dan tandingan
Mentadbir sekalian alam
PadaNya segala keampunan..


Cinta..
Menjadi harapan abdi yang dagang
KepadaNya tumpuan segala kecintaan
Jiwa dan raga sanggup aku serahkan
Demi mendapatkan cintamu oh tuhan..


Antara Aku, dia dan cinta..
Satu citra warna kehidupan
Dalam rentasi kembara yang panjang
Maqosid yang satu menuju ar Rahman


Aku keseorangan
Dialah teman
Dan cinta menjadi taruhan..



Nukilan rasa gelodak jiwa
M.F.Rizal
Darus salam
13 April 2006

Sajak diatas adalah karya lama saya yang masih tersimpan dalam komputer saya. Sengaja saya paparkan sebagai ingatan kepada diri saya dan anda sekalian. semoga mendapat sesuatu dari sajak saya yang tak "seberapa" ini.

Tiada ulasan: