::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

15 Mac, 2009

"AZAM"

Salam motivasi dan kasih sayang.

Hari ini saya telah memulakan pengajian diploma pendidikan lepasan ijazah UPSI dengan kerjasama UMT dalam bidang bimbingan dan kaunseling. ini merupakan lembaran baru bagi saya iaitu kembali menjadi seorang mahasiswa(mungkin juga maha "si tua"). Rasanya agak sedikit kelakar kerana saya kembali menjadi seperti budak-budak
sekolah.Walaubagaimanapun saya bersyukur kerana Tuhan memberi peluang untuk saya mengaut seberapa banyak ilmu yang berasal daripada ilmu-ilmuNya. Semakin banyak saya belajar rasanya semakin kerdil diri saya (yang memangpun sudah sedia kerdil,huhu).
cuma apa yang menariknya ialah sekali lagi apa yang pernah saya azamkan suatu ketika dahulu akhirnya Allah makbulkan. saya pernah mengimpikan untuk belajar di UPSI selepas STPM dahulu tetapi tuhan mentakdirkan saya masuk belajar di UMT. Sekarang apabila saya sudah melupakan niat saya untuk ke UPSI, maka ketika itulah Allah memakbulkan doa saya setelah tujuh tahun berlalu. Betapa hebat kuasa "AZAM". Apabila kita benar-benar memasang niat dan berazam, Allah akan sampaikan kita kepada apa yang telah kita azamkan tadi. Itulah sunnatullah. Azam yang jitu adalah lahir daripada hati yang benar-benar yakin dengan kuasa Allah S.W.T. Jadi jika anda menginginkan sesuatu, maka mulalah menanam azam tersebut mulai sekarang. dan rasailah kehebatan azam yang kuat itu nanti. Selamat memasang "AZAM".

Wassalam

Tiada ulasan: