::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

28 Julai, 2009

Karismatik dan Kasih sayang



Kasih sayang sering dikaitkan dengan kuasa karismatik. Semakin tinggi karisma seseorang maka semakin tinggilah harapan untuk seseorang itu disayangi oleh orang lain. Kerana itu jika kita lihat, pemimpin sering dikasihi oleh para pengikut dan pengkagumnya. Perasaan sayang itu biasanya dizahirkan melalui aktiviti mencium tangan pemimpin, memeluk dan tidak kurang juga ada yang sehingga sanggup mempertaruhkan nyawa demi menyelamatkan pemimpin.
Jika kita mengkaji sejarah perjuangan rasul, kita akan mendapati bahawa betapa ramai sahabat yang sanggup mempertaruhkan nyawa untuk melindungi nabi Muhammad S.A.W. Ini adalah datang daripada rasa kasih yang tidak berbelah bagi.Aura karismatik nabi begitu menyerlah sehingga berjaya mempengaruhi jiwa-jiwa sahabat untuk mempertaruhkan harta dan nyawa demi melihat Islam tertegak dimuka bumi.

Sidang pembaca sekalian,

Tenaga karismatik sebenarnya wujud di dalam setiap individu tetapi kita sahaja yang tidak mengaktifkannya. tenaga karisma boleh diaktifkan dengan syarat,kita MAHU. Tanpa KEMAHUAN, tenaga karismatik akan semakin terpendam dan terpendam. Jika anda ingin disayangi dan dikasihi oleh orang-orang di sekeliling anda, mulai dari sekarang aktifkan aura karismatik yang terpendam di dalam diri. Ingat! syarat utama untuk mengalirkan aura karismatik ialah KEMAHUAN. jika kita tidak ada KEMAHUAN untuk berubah maka ia tetap akan terpendam. Jangan salahkan orang jika anda tidak disayangi oleh mereka kerana ANDAlah penyebabnya. Sayang akan lahir apabila anda berjaya mempengaruhi orang lain untuk menyayangi anda.
Selamat membuka minda untuk mengalirkan aura karismatik yang telah sedia ada dalam diri anda!

Salam perjuangan dan kasih sayang!

Kata-kata Inspirasi:

"Ketika kita asyik melihat awan di atas yang membiru , jangan dilupakan rumput di bawah yang menghijau"

1 ulasan:

humaira' berkata...

Betul-betul abang. Ayg sokong sangat..Gambar kat atas tu very sweetlah...