::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

30 Ogos, 2012

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Salam karismatik.

Esok,kita akan menyambut hari kemerdekaan yang ke 55 negara Malaysia. Alhamdulillah tarikh sambutan kemerdekaan pada tahun ini jatuh pada hari jumaat,penghulu segala hari. Mudah-mudahan hari merdeka kita pada tahun ini benar-benar menjadi titik tolak untuk kita melakukan transformasi  ke arah diri yang lebih merdeka dalam erti kata yang sebenar.

Sekilas pandang , saya merasakan bahawa sambutan pada tahun ini begitu hambar. Jumlah kenderaan dijalan raya yang mengibarkan jalur gemilang boleh dibilang dengan jari sahaja. Apatah lagi yang mengibarkan jalur gemilang di premis-premis kerajaan mahupun swasta. Kenapa terjadi demikian? Sudah tidak adakah jiwa patriotik dalam diri mu wahai teman? Tidakkah kau kasih kepada negara tempat kau dilahirkan? Tidakkah kau sayang dengan negaramu yang megah terbilang? Apakah yang menjadikan kalian sedemikian?

 Saya kira ada sesuatu yang tidak kena dengan sambutan pada tahun ini. Mungkinkah kerana kemerdekaan terlalu dipolitikkan sehingga mengundang kebencian rakyat lantas memprotes secara terang mahupun diam?
Apa nak jadi dengan nasib negara yang kucintai ini. Di tempat sendiri kau tidak disayangi apatah lagi diluar negeri..

Saya sentiasa mendoakan agar jalur gemilang kembali berkibar megah. Rakyat bersatu mempertahankan negara dengan keringat dan darah. Semoga kita merdeka dengan redha Allah!

Wassalam.

MERDEKA! MERDEKA ! MERDEKA !

Tiada ulasan: