::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

11 Jun, 2009

Bicara Jiwa Luahan Hati



Salam perjuangan dan kasih sayang.
Apa Khabar saudara?Semoga sentiasa berada di dalam lingkaran aura karismatik hendaknya. Semalam terkedu saya membaca akhbar. Rasa terhiris hati ini apabila saudara seislam di Selatan Thai(Siam) telah syahid apabila diserang oleh beberapa orang lelaki yang tak dikenali. Lagi terhiris hati ini apabila kejadian itu berlaku di dalam rumah Allah dan ketika mangsa sedang khusyuk mengadap Allah S.W.T.
Kenapa manusia sekarang sudah tidak mahu jadi manusia? Kenapa manusia berwajah manusia ini berhati syaitan? Kalau haiwanpun ada perasaan belas kasihan,tetapi manusia yang tidak manusia ini(maksud saya SYAITAN )ini sanggup membunuh tanpa belas kasihan?Menembak bertubi-tubi di tubuh dan dikepala? Apa nak jadi dengan manusia yang tidak manusia ini. jadi insan tetapi tidak insani.Jadi manusia tetapi tidak bersifat manusiawi.ada hati tetapi hati binatang. Ada akal tetapi akal kuman.
saudara,
Dikesempatan ini saya menyeru kepada diri saya dan kepada saudara seagama atau tidak seagama agar marilah kita mengutuk sekeras-kerasnya terhadap tindakan yang LUAR BIASA BIADAPNYA.Saya sebagai rakyat Malaysia dan saudara seagama menggesa supaya satu tindakan yang sewajarnya diambil segera oleh pihak berkuasa dan kerajaan Thailand untuk mencari dalang serangan ini dan mengemukakan ke muka pengadilan. jika tidak,saya berdoa kepada Allah agar makhluk zalim ini ditimpa azab di dunia lagi sehinggalah ke negeri yang kekal abadi.

Tiada ulasan: