::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

14 Mac, 2012

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan

Salam perjuangan dan kasih sayang.
Alhamdulillah hari ini,14 mac 2012,genap 4 tahun usia perkahwinan saya dengan isteri. Terima kasih kepada teman-teman yang telah mendoakan saya di fb ,mesej dan lain-lain. ini amat mengujakan saya untuk terus melayari bahtera perkahwinan ini sehingga ke syurga,inshaAllah.

Teman-teman, berkahwin agak sukar tetapi untuk mempertahankan sebuah perkahwinan itu adalah lebih sukar. Pengalaman sepanjang 4 tahun melayari perkahwinan cukup untuk saya katakan begitu banyak liku dan onak duri sepanjang perjalanan. Sebelum berkahwin semuanya adalah CINTA tetapi alam perkahwinan ia bukan sekadar cinta. Ia telah bertukar menjadi sebuah TANGGUNGJAWAB.
Teringat saya kepada pesanan Sang Murabbi, "syeikh.. perkahwinan itu bukanlah seindah yang kita sangkakan,tetapi ia tidaklah sesukar yang kita jangkakan.."

Begitulah realiti sebuah perkahwinan.Liku dan onak duri itulah sebenarnya kemanisan di dalam sesebuah ikatan perkahwinan.Ilmu terbesar yang saya perolehi dalam tempoh 4 tahun perkahwinan ini ialah, ilmu menerima pasangan kita seadanya dia.. Menerima apa yang baik dan buruk yang ada pada dirinya. Menerimanya dengan satu pakej. tidak terlalu bersikap fantasi sehingga gagal untuk memahami realiti. Akhirnya dengan ilmu ini,saya telah jatuh cinta dengan isteri saya secara dari hati naik ke mata,bukannya dari mata turun ke hati.

Saya sangat mendoakan supaya kami dapat bercinta sampai syurga..dikurniakan anak-anak yang soleh dan musleh,yang boleh kami persembahkan kepada jalan perjuangan nenuju redha Allah. Amin Ya Rabb.

Ku dedikasikan tulisan ini buat isteriku.
Semoga engkau tabahkan hati untuk bersama-sama ku melayari kehidupan untuk menempuhi sebuah KEHIDUPAN yang lebih kekal sifatnya. Selamat hari ulang tahun kita . Setiap hari adalah detik-detik bahagia ku bersama mu

Tiada ulasan: