::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

15 Januari, 2009

Getaran Rasa Sirna Jiwa


Salam perpaduan dan kasih sayang


Hari ini saya menjalani kehidupan seperti jadual harian biasa. Bangun seawal jam 5.30 pagi dan mengejutkan pelajar-pelajar saya untuk menunaikan solat fardhu subuh secara berjemaah. kemudian setelah selesai , bergegas ke sekolah untuk "punch card". kemudian barulah pulang ke bilik untuk bersiap2 ke sekolah. Pada sebelah pagi biasanya saya mulakan dengan melayari internet bagi tujuan mencari maklumat-maklumat baru. Maklumlah, otak ni umpama Vakum. Kalau kita tidak isi dengan maklumat-maklumat yang positif, yang akan masuknya ialah maklumat-maklumat negatif. selepas melayari internet barulah saya ke cafeteria sekolah untuk bersarapan bersama-sama rakan sekerja. Akan tetapi untuk sehari dua ini, saya rasa tidak begitu ceria seperti hari-hari biasa. Mungkin disebabkan saya akan ditukarkan ke Imtiaz Besut awal bulan February nanti. Rasanya belum puas menabur bakti di Imtiaz Kuala Berang. Anak-anak buah ramai yang datang dan meminta supaya saya tidak berpindah. Tapi apakan daya saya kerana itu adalah kehendak jabatan. saya sebagai seorang pekerja harus patuh kepada kehendak organisasi. Sedikit sebanyak air mata para pelajar mengugat hati nurani ini.. Saya harapkan benih keislaman yang telah di semai dan ditanam akan terus mekar bercambah di bumi imtiaz Kuala Berang ini. Salam perjuangan buat para pelajar kesayangan dan teruskan membina biah solehah demi kelangsungan generasi ulul al bab. Sirru a'la Barkatillah

Tiada ulasan: