::TAARUF::

Foto saya
Diputrakan di Kg Pendek,Kelantan. Latar belakang pengajian: Universiti Malaysia Terengganu (Sarjana Muda Kaunseling)- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Dip. Ed. Bimbingan dan Kaunseling)- Sijil Kaunselor Berdaftar Perakuan Amalan KB;PA (Mal) dengan Lembaga Kaunselor Malaysia. Beliau pernah mendapat anugerah "Lawrence Walter Award" kerana menjadi pelatih terbaik di dalam program latihan yang dianjurkan oleh International Institute Of Learning Without Learning(IIOLWL) yang merupakan sebuah institut latihan pendidikan bertaraf antarabangsa. Beliau merupakan panel modul kemahiran belajar untuk Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia dan ketua panel modul Personaliti bagi Sek Men Imtiaz negeri Terengganu.Beliau juga merupakan penceramah tetap Institut Latihan Islam Malaysia. Beliau aktif di dalam mengendalikan program dan kursus latihan pembangunan insan di jabatan kerajaan, syarikat swasta, universiti dan sekolah seluruh negara. Sekarang beliau merupakan kaunselor di Sek Men Imtiaz Besut,Terengganu Darul Iman(sekolah PMR terbaik negeri Terengganu,Sekolah Menengah Agama Terbaik Kebangsaan 2009,2011 dan Sekolah Berprestasi Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia)

02 November, 2008

Diari Saya

Salam Ikhlas Penuh Ukhuwwah kepada anda sekalian. Semoga berada di dalam keadaan luar biasa hebatnya. Hari ini merupakan hari pertama saya kembali bertugas di sekolah setelah selama 1 bulan berkursus. Saya tiba seawal jam 7.00 pagi di sekolah. Seperti biasa, anak-anak buah di sekolah ramai yang datang menyapa."Cikgu, lama tak nampak? Rindulah kat cikgu.. Itulah antara sapaan para pelajar. sebenarnya, saya sendiri cukup rindu kepada para pelajar di sekolah. Selama lebih kurang 2 tahun berada di Imtiaz Kuala Berang, banyak kenangan manis yang menggamit memori bersama pelajar. Tidak hairanlah, ramai diantara bekasan pelajar yang sampai hari ini masih menghubungi saya samada bertanya khabar, mengadu masalah, berkongsi maklumat dan lain-lain. Saya cukup menghargai penghargaan yang diberikan oleh para pelajar kepada saya. Saya mengharapkan agar "hayat" saya di SMIQBER lebih panjang walaupun secara hakikatnya saya kemungkinan berpindah ke SMIB tahun hadapan. Walau di manapun saya pada tahun hadapan, yang pastinya perjuangan mendidik anak bangsa tetap menjadi perjuangan hidup saya.

Tiada ulasan: